MENU SLUIT

FAQ

De meest gestelde vragen op een rijtje.

  • Inloggen is geblokkeerd. Wat nu?

    De blokkering is bedoeld om hackers te weren. Na een aantal foute inlogpogingen wordt het inloggen voor een bepaalde tijd geblokkeerd. Je kunt echter de browser afsluiten en opnieuw openen. Dan begin je met een nieuwe sessie, zonder blokkering.

  • Mijn aankoop is mislukt. Wat nu?

    We lossen dit op. Kijk eerst bij Mijn account of de aankoop op je account is geboekt. Is het mis, neem dan contact met ons op. Meld de foutmelding en het transactienummer, waar mogelijk. In zeldzame gevallen gaat de communicatie tussen iDEAL en onze website fout. Dan lukt de betaling, maar de kaarten komen niet op je account. Je krijgt een e-mail met een toelichting. Stuur een e-mail bij twijfel.

  • Kan ik waardebonnen inzetten?

    Met de Podium Cadeaukaart kan je online en aan de kassa kaarten kopen. Bij onze voorverkoopadressen kunnen andere betalingsmogelijkheden gelden dan bij onze eigen kassa.

    Kijk hier voor meer informatie over deze adressen.

  • Mag ik kaarten doorgeven?

    Ja. Na aankoop is de kaart van jou, dus je mag hem ook weggeven. Je mag kaarten echter niet verkopen voor een hoger bedrag, of ze elders online aanbieden. Luxor Live bemiddelt niet bij het doorgeven van kaarten, maar je kan altijd op Ticketswap kijken.

    Bij e-tickets is, ter beveiliging van het online kopen, legitimatie vereist. Die wordt normaliter alleen bij twijfel gevraagd, maar als de koper er niet is of zijn identiteit niet kan aantonen, dan kan een e-ticket worden geweigerd.

  • Kan ik annuleren?

    Nee. Online aankopen zijn definitief zodra de betaalopdracht is verstrekt. Dat de aankoop onherroepelijk is, wordt aangegeven tijdens het bestellen. Je profiteert onmiddellijk van de gereserveerde plaats, dus bedenktijd is niet van toepassing. Annuleren en geld teruggeven is arbeidsintensief en foutgevoelig. De kaart kan soms niet meer verkocht worden. Daarom nemen we ook bij overmacht geen kaarten terug. Alleen als een event niet doorgaat als aangekondigd kan een vervangende event of terugbetaling worden aangeboden.

  • Ik heb geen e-ticket. Wat nu?

    Na afronden van de aankoop wordt automatisch een bevestiging per e-mail verstuurd. Die komt normaliter binnen enkele minuten aan.

    Soms komt een e-ticket niet aan door een overvolle inbox of een spamfilter. Wat je daaraan kunt doen, hangt af van je e-mailprogramma. Soms kun je @luxorlive.nl aan de vertrouwde adressen toevoegen, of vind je de e-mail terug in de map met ongewenste berichten.

    Als je e-ticket is geblokkeerd of per ongeluk is gewist, ga dan naar Mijn account. Boven je e-mailadres vind je: ‘Bestellingen bekijken’. Klik, en je ziet al je aankopen. Zo kun je vaststellen of je aankoop is gelukt. Als de opvoering nog niet is geweest, vind je een hyperlink om automatisch een kopie van de e-ticket te laten sturen.

    Aan de kassa kunnen we kaarten ook vinden op transactiecode of naam. De transactiecode vind je in de e-mail, op het bankafschrift of bij ‘Bestellingen bekijken’. Er kan om een identiteitsbewijs gevraagd worden.

  • Hoe krijg ik mijn kaarten?

    Als je online koopt, ontvang je per mail e-tickets. Als je aan de kassa koopt, krijg je een conventioneel kaartje. Voorverkoopadressen geven een afdruk van de e-ticket.

  • Is er een wachtlijst?

    Wij zouden de correcte verwerking daarvan niet kunnen waarmaken, daarom bieden wij geen wachtlijst aan. Wel kan je bijvoorbeeld op Ticketswap of het event op Facebook kijken. Daar worden regelmatig kaarten aangeboden.

  • Uitverkocht. Wat nu?

    Als er online geen kaarten meer zijn, dan zijn ze op. We houden geen kaarten apart voor voorverkoop of aan de kassa. Het kan zijn dat er op de avond zelf kaarten overblijven van mensen die niet op zijn komen dagen. Het kan dus lonen om op de avond zelf even navraag te doen bij de kassa van Luxor Live.

    In sommige gevallen (dance-avonden) zijn er na uitverkopen van de online tickets nog enkele kaarten verkrijgbaar aan de deur. Hou de website in de gaten. Ook kan je op Ticketswap kijken.

  • Kan ik reserveren?

    Je kunt je kaartje vooraf kopen. Reserveringen worden vaak niet afgehaald, daarom bieden wij geen mogelijkheid tot reserveren aan.

  • Kunnen tickets ook van een mobiele telefoon worden gescand?

    Ja, dat kan. Het is wel raadzaam zijn om de kaarten van te voren op je telefoon te downloaden.

  • Wat zijn e-tickets?

    Na een online aankoop krijg je een e-mail, met een PDF-bijlage voor elke gekochte kaart: de e-ticket. Breng een afdruk mee. Om de bijlages te openen heb je PDF-software nodig. PDF is ontwikkeld door Adobe. Gratis actuele software vind je op hun website. Op de e-ticket staan twee barcodes. Als je meerdere kaartjes hebt, hebben die namelijk dezelfde transactiecode, maar ook een eigen unieke code. Die wordt gescand bij de ingang. Is de ticket voor de juiste event, en nog niet eerder gescand, dan mag je door. Houd de codes scanbaar: pas op met vouwen, vuil en vocht. Tickets kunnen ook worden gescand vanaf een mobiele telefoon. Als je geen afdruk van de e-ticket kunt meenemen, geef dan het transactienummer en je naam aan de kassamedewerker.

  • Waar kan ik kaarten kopen?

    Je kan kaarten via de website kopen, op een aantal plekken in het centrum van Arnhem en op de avond van het evenement aan de kassa bij Luxor Live. Klik hier voor meer informatie.

  • Ik ben iets verloren, wat doen jullie met gevonden voorwerpen?

    Iets verloren in Luxor Live? Bel dan zo snel mogelijk met Luxor Live: 026 3511660 of mail naar info@luxorlive.nl.

     

  • Hoe meld ik een klacht, vraag of opmerking?

    Meld klachten direct zodra zij zich voordoen bij de beveiliging of het personeel van Luxor Live. Dan kunnen zij het direct oplossen. Lukt dit niet, dan kan je met vragen, opmerkingen en klachten mailen naar info@luxorlive.nl.

  • Kan ik een ruimte huren?

    Luxor Live is ook te huur! Er is veel mogelijk. Kijk even bij Verhuur of mail met vragen naar info@luxorlive.nl.

     

  • Hoe vraag ik een baan of stageplek?

    Kijk eens bij onze vacatures.

  • Welke online betaalwijzen zijn er?
    • iDEAL
    • PayPal
    • Mastercard
    • Visa
    • Podium Cadeaukaart
    • Maestro
    • VPay
  • Waar is het concert/feest?

    Activiteiten van Luxor Live vinden plaats in de grote of kleine zaal van Luxor.

    Adres:
    Willemsplein 10
    6811 KB Arnhem

  • Hoe laat begint/eindigt het?

    Op de detailpagina van de event vind je de openingstijd (van deur en kassa) en de starttijd (van de eerste act of band). Klik hiervoor op de event in de agenda. Bij dancefeesten kan een eindtijd worden vermeld, of een tijd waarna je niet meer binnen mag. Bij concerten ligt de eindtijd niet exact vast. We proberen wel met het openbaar vervoer rekening te houden. Als er meerdere acts zijn, hebben we richttijden voor start- en einde van elke act, maar daar kan om diverse redenen van worden afgeweken. Daarom vermelden we deze tijden niet. Neem contact met ons op over het tijdschema als het echt belangrijk is.

  • Kan mijn rolstoel binnen? Kan ik zitten?

    Luxor Live heeft geen echte zitplaatsen, tenzij is aangegeven dat het om een concert met zitplaatsen gaat. Kan je niet lang staan, kan er altijd een kruk worden neergezet in de zaal.
    Zowel de grote als de kleine zaal zijn toegankelijk voor rolstoelen. De bars hebben geen verlaagd deel en er is geen rolstoelplatform. Bij een uitverkocht concert is optimaal zicht op het podium niet te garanderen.
    Als je met een rolstoel komt of als je een kruk of stoel nodig hebt, kan je dit (minimaal drie dagen van te voren) aan ons laten weten.

  • Is er een garderobe?

    Luxor Live heeft een gratis bewaakte garderobe, waar je tassen en andere waardevolle spullen veilig zijn.

  • Mag ik fotograferen (of filmen)?

    Je mag foto’s en filmpjes maken met je telefoon, pocketcamera, of camcorder, als je artiesten en bezoekers daarmee niet hindert. Voor het gebruik van een semiprofessionele camera (o.a. met afneembare lens) moet je vooraf toestemming vragen. Stuur hiervoor een mail naar info@luxorlive.nl.

    Algemene regel: opnames alleen tijdens de eerste drie nummers, en zonder flits. Onze huisfotografen hebben bepaalde privileges, maar ook voor hen gelden restricties.

  • Hoe meld ik me aan/af voor de nieuwsbrief?

    Dat doe je in je account.

  • Hoe bied ik een band/DJ/concept aan?

    Stuur een mail naar info@luxorlive.nl. Je bericht wordt aan de juiste programmamedewerker doorgegeven.

    Het garandeert natuurlijk niks maar Luxor Live zoekt altijd leuke, lokale bands voor in voorprogramma’s. Ook dj’s die voor of na een concert willen draaien zijn altijd welkom.

  • Hoe oud moet ik zijn?

    Onder 16 jaar: begeleiding door een volwassene (18+) verplicht.

    Toegang danceavonden en nachtprogrammering: 18 jaar en ouder. Van deze regel kan worden afgeweken, dat wordt aangegeven bij het evenement.

    Identificatieplicht: Iedereen van 14 jaar en ouder moet een identiteitsbewijs tonen als politie of toezichthouder daarom vragen met een gerede aanleiding. Dit is vastgelegd in de Wet op de Uitgebreide Identificatieplicht (WUID) van 1-1-2005.

    Alcohol (elk percentage): 18 jaar en ouder.
    Tabak: 18 jaar en ouder.

  • De show is afgelast/verzet. Wat nu?

    Als een opvoering is afgelast, of aanzienlijk gewijzigd wordt nadat je een kaartje hebt gekocht, dan heb je recht op restitutie. Wij sturen een e-mail naar alle online kopers en leggen de procedure uit. Als we je rekeningnummer kennen, dan wordt je geld teruggestort. Neem anders contact op. Als we een vervangende datum aanbieden, en je daar mee instemt, dan wordt je ticket omgezet. Anders krijg je het geld terug. Heb je een kaartje gekocht op een officieel voorverkoopadres, neem dan even contact met ons op voor restitutie.

  • Mijn e-mailadres is ‘ongeldig’?

    Je e-mailadres, de kern van je account, wordt na invoer gecheckt. Het moet een @ en een punt hebben. Dan wordt de mailserver opgezocht en aangesproken. Die meldt: adres OK, of: tijdelijk onbereikbaar, of: er is een fout.

    Soms is de opslagruimte van je mailbox vol: dat los je op door berichten te wissen. Soms reageert een server tijdelijk traag en lijkt het adres ongeldig, maar gaat het later wel goed. Servers kunnen ook, om spam te weren, nieuwe contacten even afhouden en melden: ‘probeer over x minuten opnieuw’. Een latere poging lukt dan wel. In zeldzame gevallen is (de weg naar) de mailserver te afwijkend opgezet. Dan werkt het adres wel voor je dagelijkse e-mail, maar is voor je account toch een ander adres nodig.